HÄR finns dokumentet som förklarar kunskapskraven
Eleven kan analysera samhällsfrågor och identifiera * orsaker och konsekvenser
|
* någon
|
* några
|
* flera
| ||
I analysen använder eleven * samhällsvetenskapliga begrepp, teorier, modeller och metoder
**.
|
* med viss säkerhet
|
* med viss säkerhet
** samt värderar med enkla omdömen.
|
* med säkerhet
** samt värderar med nyanserade omdömen.
| ||
Eleven diskuterar * orsakerna och konsekvenserna samt möjliga lösningar på samhällsfrågorna.
|
* översiktligt
|
* utförligt
|
* utförligt och nyanserat
| ||
Eleven kan ge *argument för sina ståndpunkter och värderar ** andras ståndpunkter.
|
* enkla
** enkla omdömen
|
* välgrundade ** enkla omdömen
|
* nyanserade ** nyanserade omdömen.
|
Eleven kan * och på ett strukturerat sätt uttrycka sina kunskaper i samhällskunskap i olika presentationsformer **.
|
* med viss säkerhet
|
* med viss säkerhet
** samt formulera sig självständigt i förhållande till källorna.
|
* med säkerhet
** samt formulera sig självständigt i förhållande till källorna.
|
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar